کارگاه آشنایی با لینوکس
۷ دی، ۱۴۰۱
گزارش گردهمایی منتورها
۷ دی، ۱۴۰۱
چهارمین رویداد مشترک کاریار و کافه بازار

چهارمین رویداد مشترک کاریار و کافه بازار با موضوع “ورود به سازمان‌های پیشرو” برگزار شد.

 

پنجشنبه ۲ تیر ماه ۱۴۰۱، رویداد پایانی از سری رویدادهای مشترک چهارگانه کاریار و کافه بازار برگزار شد.

عناوین این چهار رویداد مشترک بین کاریار و کافه بازار، که همه با هدف آشنایی مهارت‌آموزان، با شیوه پیشرفت در مسیر شغلی و فضای کار حرفه‌ای طراحی شده‌اند، عبارتند از:

آشنایی با توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های موبایلی همکار با کافه بازار

همکاری‌های حرفه‌ای در تیم

مسیر پیشرفت حرفه‌ای

شیوه ورود به سازمان‌های پیش‌رو و فرایند انجام مصاحبه

رویداد چهارم همانند رویدادهای پیشین ۶ ساعت و به صورت آنلاین در سامانه‌ی آموزشی کاریار برگزار شد که ۱۹ نفر از مهارت‌آموزان منتخب و مربیان حل تمرین کاریار در آن حضور داشتند.

 

آنچه در رویداد چهارم گذشت

این رویداد نیز همانند رویدادهای پیشین، شامل چهار کارگاه بود. کارگاه اول، با خوش‌آمدگویی و صحبت‌های زهرا عمرانی، مدیرعامل کاریار آغاز شد و پس از آن امیرمحمد جذبی، مدیر منابع انسانی کافه بازار درباره‌ی فرایند استخدام به طور کلی و به طور مشخص شیوه‌ی ورود به سازمان‌های پیشرو صحبت کرد. او با بیان تجارب خود در زمینه جذب و استخدام نیروهای فنی، گفت: “مدل صحبت با کارفرما و نحوه ارائه تجارب خود، در اکثر موارد بسیار تاثیر گذار است و برای همین در کنار کسب دانش تخصصی لازم است یاد بگیریم خود را چطور معرفی کنیم”. در ادامه‌ی این بخش از رویداد، علیرضا صالحه، تیم‌لیدر فنی پرداخت کافه بازار در مورد توقعات مدیران فنی در مورد جذب نیروهای جدید صبحت کرد. او ارائه خود را با این پرسش از شرکت‌کنندگان، آغاز کرد که: “اگر در جایگاه مدیر یک تیم باشید و بخواهید افرادی را استخدام کنید به چه نکاتی توجه می‌کنید”؛ سپس پاسخ مخاطبان، را جمع‌بندی کرد. در این بخش مواردی که از دید کارفرما در جذب نیرو اهمیت دارد ا از جمله علاقه به یادگیری، دقیق بودن، مسئولیت‌پذیر بودن، اهمیت دادن به هم تیمی‌ها و منعطف بودن و … با بیان مثال و مصداق در سازمان بررسی شد.

در پایان کارگاه اول، محسن شریفانی، منتور کاریار، علاوه بر شرح مفهوم فرایند، مراحل فرایند ورود به مسیر شغلی را به تفکیک توضیح داد؛ او به این چهار نکته مهم اشاره کرد که: “در ورود به مسیر شغلی، آرام بودن، صبور بودن، کنجکاو و متواضع بودن و مراقبت از خود اهمیت بسیاری دارد”.

در کارگاه دوم علی بهمنی مدیر ارشد طراحی UX کافه بازار، با اشاره به این نکته که “نداشتن یک رزومه‌ی خوب شانس فرد را برای استخدام پایین می‌آورد” گفت: هر کارفرما برای هر فراخوان جذب نیرو، تعداد زیادی رزومه دریافت می‌کند و تنها درصورت داشتن یک رزومه خوب است که می‌توان احتمال پذیرفته شدن در یک فرصت شغلی را افزایش داد و در ادامه‌ی کارگاه به آموزش درباره‌ی شیوه رزومه‌نویسی، شبکه‌سازی و اهمیت شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای پرداخت.

امید گوهری تیم‌لیدر جذب استعداد کافه بازار در کارگاه سوم به آموزش فرایند مصاحبه پرداخت و درباره‌ی بایدها و نبایدهای مصاحبه در سه مرحله‌ی پیش، در حین و پس از مصاحبه گفت و گو کرد و برای داشتن مصاحبه‌ی خوب در هر مرحله راهکارهایی را به شرکت‌کنندگان ارائه داد و بر مهارت‌های نرم از جمله مدیریت استرس به ویژه در حین مصاحبه تأکید کرد؛ در پایان این بخش تجربه‌ی مخاطبان کارگاه از مصاحبه‌هایی که داشتند؛ مرور و تحلیل شد.

در کارگاه چهارم، شرکت‌کنندگان با همراهی وحید ترابی، منتور کاریار، آموخته‌های خود در این رویداد را مرور کردند و به تمرین مصاحبه پرداختند تا برای انجام مصاحبه در فرایند استخدام آمادگی لازم را به دست بیاورند.

همراهی کافه بازار در برگزاری این چهار رویداد فرصت بسیار مغتنمی برای مهارت‌آموزان کاریار بود تا هرچه بیشتر با فضای کار حرفه‌ای آشنا شوند.

تیر ۶, ۱۴۰۱

همچنین بخوانید:

کپی رایت 2021  © کاریار _ تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است