یلدا امینی: کاریار در ابتدای راه تاثیرگذاری خود است

یلدا امینی : کاریار در ابتدای تاثیرگذاری خود است

یلدا امینی کارشناسی برق و کارشناسی ارشد MBA را در دانشگاه شریف خوانده و سپس به آمریکا رفته تا تجربه‌های جدیدی کسب کند. او ضمن فارغ‌التحصیلی در رشته MPA/ID از دانشگاه هاروارد، فعالیت حرفه‌ای خود در حوزه علم داده را آغاز می‌کند. یلدا یکی از منتورهای کاریار است و در این مصاحبه‌ی کوتاه درباره‌ی کاریار و اهداف و دستاوردهای آن صحبت کرده است.

  • لطفا کمی خودتان را برای مخاطبان خبرنامه معرفی کنید.

من یلدا امینی هستم، فارغ‌التحصیل کارشناسی برق و کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه شریف و فارغ‌التحصیل رشته MPA/ID از دانشگاه هاروارد.

من در ایران هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی کار کردم و بعد برای رشد شخصی و داشتن تجربه‌های بیشتر به آمریکا رفتم. در آمریکا همزمان با تحصیلم به‌عنوان اینترنشیپ با موسسه‌ای کار کردم که هدفش کمک به اسکیل‌آپ کردن سازمان‌های مردم‌نهاد و غیرانتفاعی موفق بود.

یکی از حوزه‌های اصلی تمرکز من در زمان تحصیلم در آمریکا دیتاساینس بود که شامل الگوریتم‌های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق می‌شد. حالا هم که به ایران برگشته‌ام هنوز تمرکز اصلی‌ام بر دیتاساینس است اما درکنار آن کارهای پارت‌تایم دیگری مثل همکاری با کاریار انجام می‌دهم.

  • ارزیابی شما از ایده‌ی شکل‌گیری کاریار چیست؟ فکر می‌کنید کاریار توانسته به اهداف و خواسته‌هایش نزدیک شود؟

کاریار در این مدت دستاوردهای خوبی داشته است و می‌توانیم تاثیرگذاری‌اش را در مهارت‌آموزان چند دوره‌ای که برگزار کرده است، ببینیم. اما واقعا هنوز می‌توان گفت کاریار در ابتدای راه تاثیرگذاری خود است و نیاز به اسکیل‌آپ کردن دارد. که البته رسیدن به چنین هدفی قطعا در دسترس است و کاریار می‌تواند ابعاد تاثیرگذاری‌اش را بسیار بزرگ کند، آن هم با تیم حرفه‌ای و پرانگیزه‌ای که دارد و از سراسر دنیا این همه زمان و انرژي را داوطلبانه اختصاص می‌دهند.

  • حضور شما به عنوان منتور در کنار کاریار، کمک بزرگی به مجموعه و مهارت‌آموزان بوده است. خودتان این تجربه‌ی همکاری و نیز ارتباط با مهارت‌آموزان را چطور دیده‌اید؟

می‌توانم بگویم خود من در زندگی شخصی سه منتور در زمان‌های مختلفی داشتم که حضورشان بسیار تاثیرگذار بود. آن‌ها به من کمک کردند که همراه با دسترسی به منابع مناسب و پشتکار بتوانم اهداف بزرگ را برای خودم ملموس و دردسترس بکنم. من این را در کاریار هم می‌بینم و تجربه‌ی منتورینگ و ارتباط نزدیکی که با مهارت‌آموزان داشتم، دید من را به اهمیت و عمق تاثیرگذاری کاریار تغییر داد. به نظر من کاریار می‌تواند این نقش را در زندگی مهارت‌آموزانش داشته باشد که در یک زمان مناسب با دسترسی به منابع درست همراه با منتورها و افرادی که بسیار حرفه‌ای و باتجربه‌اند و دید مناسبی دارند، کمک کند که ابعاد زندگی مهارت‌آموزان گسترش پیدا کند و رشد آن‌ها بسیار سرعت بگیرد.

  • به نظر شما کاریار چطور می‌تواند بیش از گذشته موثر باشد؟

کاریار در این مسیر فعلی‌اش هم کار بسیار دارد. پیشنهاد من این است که با توجه به کم‌شدن محدودیت‌های کرونایی شاید بهتر باشد با برگزاری رویدادهای حضوری و ارتباط نزدیک‌تر، این تیم‌سازی را تقویت کنیم. و نکته دیگر اینکه در این مدت منابع بسیار خوبی جمع‌آوری شده است و شاید لازم باشد این منابع را در قالب و بستری مناسب در دسترس مهارت‌آموزان، عموم و علاقه‌مندان قرار بدهیم.

همچنین نیاز است که برای اسکیل‌آپ کردن، برندینگ و معرفی کاریار در جامعه مخاطبان اصلی‌اش تمرکز بگذاریم و بعد از آنکه جامعه یا گروهی از کارآموزان شکل گرفت، لازم است که برای برندینگ و شناساندن کاریار به مخاطب دومش، یعنی کارفرماها و صنعت، تمرکز بگذاریم.

 البته یادگیری‌های بسیاری در این دوره‌های ابتدایی ایجاد شده که می‌تواند به کاریار در رسیدن به این اهداف کمک کند.

 
آبان ۶, ۱۴۰۰
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.