این روزها بیشتر از هر زمان دیگری واژهی مهارتهای نرم را میشنویم و این تکرار، حکایت از اهمیت این موضوع در جهان امروز دارد. حالا، هم کارفرمایان در جلسات مصاحبه به دنبال افرادی با این دانش میگردند و هم کارجویان اهمیت یادگیری این مهارتها را درک کردهاند.
ما نیز در کاریار از اهمیت مهارتهای ارتباطی و نقش آن در بهبود کسب و کارها باخبریم و به همین دلیل به فکر ایجاد کلاسهای مهارتهای نرم برای کارجویان کاریار افتادیم.
دورهی مهارت ارتباطی، بخشی از بستهی آموزشی کاریار است و هر مهارتآموز با ثبت نام در یکی از مسیرهای آموزشی کاریار، در دورهی مهارت ارتباطی نیز شرکت میکند.
مهارتآموزان کاریار در دو دوره مهارتهای ارتباطی را میآموزند؛ در دورهی اول دربارهی آگاهی و شناخت خود، عزتنفس، هدفگذاری، ارتباط موثر و جراتمندانه میآموزند در دورهی دوم همزمان با گذراندن دورهی پیشرفته، دربارهی مهارتهای نرمی میآموزند که هرچه بیشتر آنها را برای ورود به بازار کار آماده کند.
بهار امسال، با مهارتآموزان گروه ۰۵ (دورهی قبلی کاریار)، در جلسات بازخورد دورهای گفت و گو کردیم و با مرور بر بازخوردها، سرفصلهای مهارتهای نرم در دورهی پیشرفته بازبینی شد. در دورهی پیشرفته، در سه جلسه موضوعات جدیدی به کارجویان ارائه شد؛ در جلسهی اول، مهارتآموزان با همراهی دکتر فرشید اردوانی، قائم مقام شرکت ارتباط فردا و عضو هیئت مدیرهی کاریار، با موضوع مدیریت ذهن آشنا شدند، در جلسهی دوم این دوره، حمید پورجم، قائم مقام مهندسی یکتانت، همراه کاریار بود و دربارهی همدلی در محیط کار صحبت کرد.
در جلسهی سوم، خانم فیروزه صابر، بنیانگذار بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و عضو هیئت مدیرهی کاریار، دربارهی مسئولیت اجتماعی، با کارجویان گفتگو کردند و مروری بر تاریخچهی این مفهوم داشتند.
این دوره برای ۱۴ نفر از مهارتآموزان گروه ۰۵ که دورهی طراحی وب پیشرفته را در کاریار میگذرانند، از ۲۴ اردیبهشت تا ٧ خرداد برگزار شد.