پادکست چی گوش بدهیم؟ «پادکست طنزپردازی»
۶ دی، ۱۴۰۱
مقام اول جایزه دکتر مجتبی معین برای کاریار
۶ دی، ۱۴۰۱
کتاب چی بخونیم؟ کتاب «تولستوی و مبل بنفش»

کتاب «تولستوی و مبل بنفش» نوشته‌ی نینا سنکویچ، نویسنده‌ی آمریکایی، درباره‌ی کتاب‌خوانی و پناه بردن به ادبیات است. این کتاب در سال ۲۰۱۱ به انتخاب کاربران سایت گودریدز به عنوان بهترین کتاب خاطرات و اتوبیوگرافی انتخاب شد. 

نینا سنکویچ، پس از مرگ ناگهانی خواهرش تصمیم عجیب و سختی می‌گیرد. او به خودش قول می‌دهد برای تسکین درد این فقدان و مقابله با افسردگی، به مدت یک سال هر روز یک کتاب بخواند؛ کاری که به نظر نشدنی می‌رسد، اما نینا سنکویچ موفق می‌شود عملی‌اش کند. او سپس یادداشت‌ها و خاطرات این یک سالِ متفاوت‌اش را در قالب رمانی به نام تولستوی و مبل بنفش چاپ می‌کند.

نینا سنکویچ در این رمان، لابه‌لای معرفی کتاب‌هایی که در این یک سال خوانده، خاطراتی از زندگی‌اش را بازگو می‌کند، برداشت‌هایش از کتاب‌ها را می‌گوید و پیوندی خواندنی میان این دو ایجاد می‌کند. و ضمن تمام این‌ها از روزهای سخت و دلخراشی که بسیارمان تجربه کرده‌ایم، حرف می‌زند، امید می‌دهد و یادمان می‌دهد چطور دوباره سر پا بشویم.

اگر شما هم تجربه‌ی غرق شدن در ادبیات داشته‌اید، یا می‌خواهید تصمیمی برای تغییر زندگی‌تان بگیرید و مطمئن نیستید از عهده‌اش برمی‌آیید یا نه، حتما کتاب تولستوی و مبل بنفش را بخوانید. چرا که هم با راوی احساس نزدیکی خواهید کرد و هم در لابه‌لای این داستان به راهکارهایی برای دنبال کردن هدف‌تان خواهید رسید.

کتاب تولستوی و مبل بنفش به ترجمه‌ی لیلا کرد و توسط نشر کوله‌پشتی در ایران منتشر شده است. این کتاب را همچنین می‌توانید به‌صورت الکترونیک از اپلیکیشن‌های طاقچه و فیدیبو دریافت کنید.

 ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

همچنین بخوانید:

کپی رایت 2021  © کاریار _ تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است