جلسه ارزیابی پروژه مهارت‌آموزان
۵ دی، ۱۴۰۱
معرفی پادکست – پادکست چی گوش بدهیم؟ پادکست «پادکست هلی‌تاک»
۵ دی، ۱۴۰۱
معرفی کتاب – کتاب چی‌بخونیم؟ «قدرت عادت»

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

عنوان کتاب: «قدرت عادت»

نویسنده: چارلز داهیگ

ژانر: توسعه فردی

کتاب «قدرت عادت، چرایی کارهایی که در زندگی و کسب و کار انجام می‌‏دهیم» نوشته‌‎ی چارلز داهیگ، گزارشگر روزنامه نیویورک تایمز است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده و برای مدت زیادی در لیست پرفروش‌ترین‌های روزنامه نیویورک تایمز بوده‏ و در لیست تاثیرگذارترین کتاب‌ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفته است. این کتاب تلاش می‎‌کند تا دانشی را که پشت ساخت عادت و ایجاد تغییر وجود دارد، جستجو کند و بتواند از این طریق افراد را در مسیر موفقیت یاری کند. 

بر اساس آنچه که داهیگ در کتاب می نویسد، اشتیاق همه عادت ها را راهبری می کند و در شکل دادن به یک عادت جدید و یا تغییر یک عادت قدیمی بسیار موثر است. او همچنین یک قانونی طلایی برای تغییر عادت‌ها را معرفی می‌کند که معتقد است که از این طریق ما می‌توانیم در عادتی که تبدیل به نوعی اعتیاد در ما شده‌اند، تغییر ایجاد کنیم و آنها را با عاداتی جدید جایگزین کنیم. او می گوید اگر سرنخ اولیه را پیدا کنیم و آن را با روتین جدید جایگزین کنیم و برای خود جایزه یا پاداشی قرار بدهیم، تغییر اتفاق می افتد.

او سنگ بنای عادت ها را یک الگوی شخصی می داند که به صورت ناخواسته  به عنوان عامل ایجاد عادت های دیگر در زندگی ما عمل می کند و با شناسایی این عامل‌های ناخواسته ما می‌توانیم از الگوی عادت‌هایمان سر در بیاوریم و از رخ دادن ناخواسته آنها جلوگیری کنیم.

کتاب «قدرت عادت» با ترجمه های مختلف و از سوی چندین نشرهای منتشر شده که از میان می توان به ترجمه پروین بیات در نشر هورمزد و مطفی طرسکی و معصومه ثابتقدم در نشر نوین و ترجمه الهام شریف در نشر نواندیش اشاره کرد. 

همچنین نسخه الکترونیک این کتاب را می توانید در فیدیبو و کتابراه مطالعه کنید.

۲۲ فروردین ۱۴۰۰

همچنین بخوانید:

کپی رایت 2021  © کاریار _ تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است