روایت علی قاسم‌خانی راهنمای کاریار، درباره‌ی اهمیت مهارت‎های نرم در اشتغال
۴ دی، ۱۴۰۱
مصاحبه با خدیجه جهانبخش‌یگانه، مهارت‌آموز دوره طراحی‌وب
۴ دی، ۱۴۰۱
مصاحبه با احسان آقازاده، مربی حل تمرین

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

احسان جان لطفا خودت را برای ما معرفی کن تا خواننده‌های مجله‌ی کاریار با تو بیشتر آشنا شوند:

من دانشجوی ترم ۸ مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران، ۲۲ ساله و ساکن تهران هستم. اخیرا در کنار تحصیلم، تجربه‌ی کارآموزی تحقیقاتی در شرکتی را دارم، که به زودی رو به اتمام است.

 لطفا کمی از نحوه‌ی آشنایی‌ات با کاریار و تجربه‌ای که در این مدت از همراهی مهارت‌آموزها داشتی به ما بگو.

من از طریق یکی از اساتید دانشگاهم با کاریار آشنا شدم و فکر کردم که ایده‌ی خیلی قشنگی دارد و می‌‌توانم در زمینه‌ی فعالیت آن به اندازه‌ی دانش خودم موثر باشم. به هر حال مشاغل مربوط به کامپیوتر در دنیا در حال گسترش است، در ایران هم این روند آغاز شده و بیشتر هم خواهد شد و اینکه موسسه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کند بسیار خوب است.

 همکاری با کاریار، زمان خیلی زیادی از من نمی‌گرفت که سنگ بزرگی باشد و متناسب با شرایطم بود، هم‌چنین تجربه بسیار خوبی هم بود چون با مهارت‌آموزهایی مواجه شدم که بسیار با استعداد هستند، ممکن است به امکانات کافی دسترسی نداشته باشند، اما استعداد و اشتیاق زیادی دارند و بودن در کنار آن‌ها تجربه‌ی جالبی برایم بود. البته این تجربه، برای همه تازگی داشت و کمی با آزمون و خطا همراه بود، اما این روند رفته‌ رفته بهتر می‌شود. مثلا دوره‌های متنوع‌تری می‌تواند برای مهارت‌آموزها در نظر گرفت و با استفاده از تجربه‌های این دوره می‌توان مسیر آینده را طراحی کرد. کارهای اجتماعی زیادی انجام می‌شود، اما من چیزی در چنینی سطحی ندیده بودم. ما در کاریار در ارتباط با افراد برجسته‌‌ای چه در خارج و چه در داخل ایران قرار داریم، که به عنوان منتور فعالیت می‌‌کنند و این بسیار دلگرم کننده‌ است و به من این اطمینان را می‌‌دهد که ایده قوی‌ای پشت این کار است و کار کردن در این مجموعه برای من بسیار خوشایند است. 

در زمینه حرفه‌ای و شغلی دوست داری چه مسیری را طی کنی و به چه چیزی در این زمینه دست پیدا کنی؟

من ترم ۸ هستم ، دوست دارم بعد از تحصیلم از یک دانشگاه در خارج از ایران پذیرش بگیرم و تجربه تحصیل در دانشگاه خارجی را داشته باشم و کمی هم کار کنم و تجربه کاری در یک استارت‌آپ را داشته باشم و بعد به ایران برگردم و از این تجربه در جهت کار‌آفرینی استفاده کنم و بتوانم به رشد کشورم کمک کنم. البته اینها ایده‌‌هایی‌ست که الان در ذهن دارم و نمی‌دانم مسیرم در آینده به چه سمت و سویی برود. 

احسان جان کمی از علاقه‌مندی‌هایت به ما بگو، در اوقات فراغتت چه کارهایی انجام می‌دهی؟

در اوقات فراغت بیشتر ورزش می کنم. به دویدن علاقه دارم و بیشتر اوقات می‌دوم. وقت‌هایی هم که هوا آلوده است در خانه ورزش می‌کنم. جمعه ها هم با پدرم فوتبال بازی می‌کنیم. فوتبال هم زیاد تماشا می‌کنم. گاهی هم فیلم و سریال می‌بینم. 

بهمن ۴, ۱۳۹۹

همچنین بخوانید:

کپی رایت 2021  © کاریار _ تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است